Ook UAntwerpen trekt naar Parijs

Tekst Peter De Meyer
alumnisport
studenten

De Franse hoofdstad vormt deze zomer het decor voor de Olympische Spelen. Net zoals bij de vorige edities van de Spelen dingen studenten en alumni van UAntwerpen in Parijs mee naar de medailles.

Vijf studenten en vijf alumni strijden om eremetaal in de schaduw van de Eifeltoren. Heel wat spelers van de Red Lions en de Red Panthers hebben – traditioneel – een link met de Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie van UAntwerpen: bij de mannen behoren huidig student Arno Van Dessel en oud-studenten Félix Denayer, Alexander Hendrickx en Arthur De Sloover tot de selectie. Voor Denayer worden het al zijn vijfde Olympische Spelen.

Bij de hockeyvrouwen doet FBE-alumna Judith Vandermeiren mee. Zij speelt aan de zijde van twee huidige studenten: Michelle Struijk (Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen) en Delphine Mariën (Faculteit Ontwerpwetenschappen).

In de ILCA6-klasse van het zeilen kruipt studente Eline Verstraelen (Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie) in haar bootje. Ook op de atletiekpiste van het Stade de France tekent UAntwerpen present: Janie Denayer, studente in de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen, is reserveloopster bij de Belgian Rockets, het team van de 4x100m. Met Christian Iguacel, alumnus revalidatiewetenschappen en kinesitherapie, zit er ook een oud-student in de selectie bij de aflossingsploegen van de 4x400m mixed relay en de 4x400m (Belgian Tornados).